בריכת שחייה הידראולית, או בשמה המוכר "בריכת שחייה עולה ויורדת" (-: היא מוצר טכנולוגי מתקדם המאפשר לכל בריכה להפוך לדינמית ובטיחותית. המנגנון הידראולי הופך את בריכת השחייה לחלק ממשטח הריצוף ההיקפי בלחיצת כפתור. המנגנון מאפשר לעצור את רצפת הבריכה בכל עומק רצוי.
יתרונות רצפה הידראולית:
1. בטיחות – בריכת השחייה הופכת למשטח יבש קשיח - הפתרון הבטיחותי ביותר למשפחות עם ילדים.
2. דינמיות - את מנגנון הרצפה אפשר לקבע על מפלס רדוד בזמן שהילדים טובלים ובעצם ליצור בריכת פעוטות, במפלס עמוק לשימוש מבוגרים או בכל עומק ביניים נבחר.
3. שטח – בבתים עם  שטח מוגבל או כאשר לא מעוניינים "לבזבז" שטח על בריכה, ניתן להפוך את הבריכה למשטח שימושי עליו ניתן להציב כל דבר – החל מפינת ישיבה, טרמפולינה ועוד.


מנגנון רצפה הידראולית נסתר בבריכת שחייה מחופה באבן בלוסטון צרובה. בריכת שחייה בחצר בית פרטי בתל אביב. תכנון נוף - רותם גינון. ניהול פרויקט: שי פלמון ממשרד אייל שריג, תכנון וביצוע בריכה gsb, ביצוע מנגנון רצפה הידראולית: אגור.

 

מנגנון רצפה הידראולית נסתר בבריכת שחייה מחופה פסיפס בקומה שלישית של בית פרטי בירושלים. בשל מגבלות הקומה למטה, חלק מהמנגנון גולש הצידה את מתחת לריצוף מפלס הגג. אדריכלות: מתי רוזנשיין, תכנון וביצוע בריכה: gsb. ביצוע מנגנון רצפה הידראולית: אגור.

תהליך התקנת מנגנון רצפה הידראולית בבריכת שחייה מחופה פסיפס וקרמיקה - בגינת בית פרטי ברחובות. תכנון וביצוע הבריכה: gsb, ביצוע מנגנון: אגור.

 

מבט מכיוון נוסף על מנגנון הרצפה בקומת הגג בירושלים. ניתן לראות את תנועת חלק מרצפת הבריכה אל מתחת למשטח הריצוף ותנועת החלק העיקרי מעלה - מטה. בבריכת השחייה משולב גם חלון תת מימי הצופה אל הרחוב.


בריכת שחייה באורך 18 מ' עם רצפה הידראולית - מנגנון הרמה בעזרת כבלי נירוסטה, תכנון וביצוע בריכה gsb, מנגנון בוצע ע"י חברת APEX.


מנגנון רצפה הידראולית מסוג חוליות שרשרת של חברת INDUCON ההולנדית. בשיטה זו רצפת הבריכה נדחפת כלפי מעלה ע"י חוליות הנירוסטה הקשיחות. ייבוא והתקנה: חברת צלול.



ניתן לשלב במנגנון ההידראולי גם גרם מדרגות בוריאציות שונות הנפרס תוך כדי ירידת משטח הרצפה אל קרקעית הבריכה. בתמונה - שלב התקנת חיפוי האבן על מנגנון של חברת INDUCON.



הדבקת חיפוי אבן על משטחי רום ושלח מדרגות מנגנון הבריכה. 



הבוכנה ההידראולית המפעילה את מנגנון הרצפה. כל רכיבי המערכת עשויים מנירוסטה. חברת INDUCON, הולנד. ייבוא והתקנה: צלול בריכות שחייה.


שלבי התקנת המערכת בבריכת השחייה: מימין - קורות ותשתית הנירוסטה לפני התקנת חיפוי הקרמיקה, במרכז - הבריכה במצב עליון (יבש), בצד שמאל - הרצפה במצב תחתון (עומק מים במקרה זה כ 1.00 מ').



רצפת הבריכה במצב שקוע. חיפוי הקרמיקה מותקן עם פוגות של כ 8 מ"מ ללא רובה לצורך מעבר חופשי ומהיר של מים דרך החיפוי בעת תנועת הרצפה מעלה \ מטה.



חיפוי אבן על מנגנון רצפה הידראולית של חברת INDUCON. במצב עליון רצפת הבריכה נטמעת בתוך משטח הריצוף ההיקפי. ייבוא והתקנה: צלול בריכות שחייה.

[image8]
הנפת מנגנון רצפה קומפלט של חברת אגור אל תוך אגן בריכת השחייה לפני ההתקנה.


בתשתית קורות הרצפה מותקן גם פתח גישת שירות אל מתחת למשטח הרצפה הנעה לצורך ביצוע עבודות תחזוקה וניקיון.


מפסקי הפעלת המנגנון מאובטחים ע"י מפתח אשר אינו מאפשר הפעלת הרצפה ללא שחרור הנעילה.