מה אומרת בעצם הכותרת המפוצצת הנ"ל? 

מערכת חמצון פוטוקטליטי משולבת עם רדיקלים של הידרוקסיל הינה שיטה בדוקה וקיימת מזה זמן מה לטיפול בבקטריות, מיקרו-אורגניזמים, פתוגנים ווירוסים במים – גם מהזנים שלא מושפעים מהלוגנים כמו כלור או ברום.  לאחרונה הגיעו לשוק מערכות בעלות סבירה הניתנות לשילוב גם במערכות הטיהור של בריכות שחייה פרטיות. ניתן לשלב את המערכת בבריכות העושות שימוש במכשירי חיטוי מלח – אפילו בבריכות שחייה עם מי ים.

חיטוי בריכות שחייה תמיד היה כרוך במציאת האיזון בין שימוש בחומרים החזקים מספיק כדי לקטול את כל הזיהומים המסכנים את בריאות הרוחצים לבין הצורך להגביל את ההשפעה השלילית של אותם חומרים על בני האדם.

כרגע, לכלור, החומר הנפוץ ביותר לחיטוי בריכות שחייה ישנן תופעות לוואי כמו גירויים בעור וצורך במינון קבוע ושמירה ומתמדת על ריכוז החומר במימי הבריכה כמו גם צורך קבוע באיזון השפעת הכלור על רמת החומציות\בסיסיות של המים (pH). בשימוש בכלור ו\או אוזון יש גם צורך בנטרול \ אוורור אדי הגזים הרעילים המצטברים מעל פני מי הבריכה, במיוחד בבריכות שחייה עם כיסוי (חשמלי או ידני). 

חלון פנימי (iframe)

יתרונות השיטה

  • בשימוש בשיטת החמצון הפוטוקטליטי – כל התהליך מתבצע בתוך תא הריאקציה בחדר המכונות ולמי בריכת השחייה נפלטים רק מים נקיים – ברמת מי שתייה.
  • המערכת מאפשרת צמצום ריכוז הכלור במי בריכת השחיה עד כדי 0.5ppm (כרבע מהרמה הרגילה), כאשר כל הריאקציה מתרחשת בתוך תא המכשיר - ללא גירוי בעור, בעיניים, שינויי צבע שיער.
  • המערכת מנטרלת ריחות כלור ללא סיכון המתרחצים ע"י פירוק וצמצום רמת הכלור הקשור במי בריכת השחיה.
  • עוצמת שיטת הטיהור של מערכת החמצון הפוטוקטליטי גדולה משמעותית מכל שיטות הטיהור האחרות (ראו טבלה למטה).
graph

איך זה עובד?

מערכת המשולבת QUANTUM מורכבת בעצם משני תהליכי טיהור היוצרים רצף תגובות אחד:

תהליך מס' 1 - חמצון פוטוקטליטי (Photocatalytic Oxidation)

המערכת פועלת בדומה לממיר קטליטי בכלי רכב אשר עושה שימוש בחום ולוחות מצופות פלטינה להמרת גזים רעילים הנפלטים מהמנוע לפחמן דו חמצני ומים.

מערכת ה QUANTUM  עושה שימוש באור (קרינת UV) כמקור אנרגיה למערך מתוחכם של ננו קריסטלים המשמשים כקטליסטים (זרזים) כגון: ANATASE, מוליבדנום וטיטניום קרמי ליצירת ריאקציה החזקה מספיק כדי לחמצן ולאכל חומרים אורגניים ושמנים במים ובו זמנית גם לפצל מולקולות של מים למה שקרוי רדיקלים של הידרוקסיל (hydroxyl radicals).

עוצמת יכולת החמצון של הריאקציה הנ"ל חזקה מעוצמתם של חומרים הלוגנים כגון כלור או ברום.

תהליך מס' 2 – (Hydroxyl Radicals (HO

רדיקלים של הידרוקסיל הינם בעצם מולקולות מים החסרות אטום אחד של מימן ואלקטרון אחד חופשי כתוצאה מתהליך החמצון הפוטוקטליטי. (HO + H + e =H2O). מולקולות אלו תזזיתיות ונדיפות במיוחד מתרוצצות בתא הריאקציה והורסות כל דבר הנקרא על דרכן. לאחר תגובת מולקולת ההידרוקסיל עם הזיהום היא הופכת חזרה למים.

למרות שניתן ליצור את מולקולות ההידרוקסיל גם באופן כימי, יצירתן כתגובת לוואי של תהליך החימצון הפוטוקטליטי חוסכת זמן, אנרגיה ואת הצורך בהחדרת חומרים כימיים נוספים למי בריכת השחייה.

כמה עובדות מעניינות

  • בטיפול בכתם הנפט במפרץ מקסיקו נעשה שימוש בטכנולוגיית הננו קריסטלים (ANATASE, טיטניום ומוליבדנום) המשולבת במערכת ה QUANTUM, הזרזים הנ"ל הוטמעו בסיבי פוליאסטר שכיסו את מי המפרץ לנטרול הזיהום. שימוש בטכנולוגיה הנ"ל נעשה גם בנטרול זיהומים בנהרות, אגמים ואפילו מי ביוב.
  • זוהי טעות נפוצה לחשוב ששכבת האוזון עושה סטריליזציה לאטמוספירה של כדור הארץ, הסטריליזציה נעשית בעצם ע"י רדיקלים של הידרוקסיל הנוצרים ע"פ העננים ע"י קרינת ה UV של השמש.

שימוש במערכת בבריכות שחייה פרטיות

מערכת QUANTUM בודדת (55W) מתאימה לבריכות שחיה בנפח של עד 65 מ"ק, מערכת כפולה (110W) תטפל ביעילות בבריכות שחיה בנפח עד 130 מ"ק, לבריכות שחייה גדולות יותר ניתן להתקין כמה מערכות במקביל. אנו מתקינים את המערכת הנ"ל בכל בריכות השחייה הפרטיות החדשות שלנו משנת 2018 ואילך - בתוך חדר המכונות. שילוב המערכת עם מסנני זכוכית ממוחזרת הניבו בשנה האחרונה תוצאות טובות במיוחד תוך חיסכון ניכר ברמת חומרי החיטוי ואיזון המים.

לפרטים נוספים אודות המערכת ואפשרות שילובה גם בבריכות שחייה קיימות

התקשרו 08-8674247 או שילחו לנו מייל info@binovitch.co.il

לצפייה במגוון הפרויקטים הפרטיים והציבוריים שביצענו לאורך השנים לחצו כאן.